אימון אישי,  מהו אימון אישי

מה בין אימון אישי ותיאטרון?

מה בין אימון אישי ותיאטרון?

כל העולם במה וכל החיים הם אודישן מתמשך.

היום הגדול הגיע.הבמה מוארת ,שטופה בצבעים ,הקהל ממתין מחוץ לאולם, לבוש היטב, מבושם, נרגש, מכונות הקפה מקציפות, המטבעות מצטלצלים והשטרות רוחשים בידי עובדי הקופה.

עוד כמה דקות ירד האור, יעלה אור חדש על הבמה וההצגה תחל. ההצגה של חייכם.
באימון אישי כמוהו בתיאטרון, בהצגה הזו ישנו כוכב מרכזי אחד. אתם.

מה שנקרא "מגרש" בשפה האימונית ,ייקרא כאן הבמה. על הבמה אתם ניצבים.
ההפקה, ההצגה היא המטרה האימונית, לטובתה מתועלים כל הכוחות והמשאבים. השחקנים האחרים, הבמאים, המפיקים המלבישים, המאפרים, התפאורנים וכמובן הקהל שבא לתמוך ולעודד אתכם – הם הקהילה התומכת.
הבמה, יסודותיה, הנעוצים בקרקע, הם הערכים שלכם ומהם צומחת תפיסת חייכם. וכמו בתהליך האימוני , בו השלב הראשוני הוא מיפוי של המצב המצוי והמצב הרצוי ופעולה לצמצום הפער בניהם,
כך גם בתיאטרון –
אם הצגה מתחילה כמחזה כתוב כשלד שיצמיח עור וגידים, הרי שבתהליך האימוני אותו מחזה הוא למעשה מפת חייכם הנוכחית לפני שהפכתם אותה לחזון שהפך להיות מציאות חייכם הרצויה.
אתם בונים תוכנית פעולה, המתורגמת ללוח חזרות בשפת התיאטרון ובתוכנית מגולמים לוחות הזמנים היעדים והמטרות שלכם בדרך להגשמת החזון.
וכאן מתחיל המשחק האמיתי, ה- acting , בעולם האימון רווח הביטוי
"fake it until you make it" והוא מתאים לאנשים שמשנים את אופן ההתנהלות שלהם הדיבור והחשיבה שלהם כיוון שאלו לא מקדמים אותם יותר.

השינוי נתפס כלא טבעי בעיני מתאמנים רבים והם מרגישים שעליהם ל"שחק אותו". זוהי עבודה, כמו באימון, אתם בודקים מהם הכוחות והמשאבים שיש לכם (מקום זמן וכסף), מהם הדברים שתרצו לשמר ולשפר (מיומנויות, תכונות) ומאילו דברים, תכונות, אנשים, כוחות מעכבים כדאי להיפרד.

כרוך בכך מאמץ, המתאמן, השחקן פוגש מקומות חדשים והוא נפרד לאט ובהדרגה ממקומות נוחים ומוכרים, שאינם מקדמים אותו יותר.

כמו השחקן בהצגת התיאטרון, אתם מקבלים על עצמכם תפקיד, זהו תפקיד חדש והאחריות והמחויבות ללמוד אותו ולשכלל אותו תלויה רק בכם.
ההבדל המשמעותי הוא, שבהצגת תיאטרון התפקיד נכתב עבורכם ובחיים ה"אמיתיים" , לכם יש את הזכות לכתוב את הדמות שלכם, לבחור באמת, במילים, בתכנים, באורות, בצבעים, בשחקנים שלצידכם ובכל הסובב אתכם.
והחשוב מכל- להצגה יש התחלה אמצע וסוף ידוע מראש ואילו התהליך האימוני הוא אינסופי ותמיד יש עוד חלום להגשים, עוד חזון לממש.. עוד תשואות מהקהל, פרסים, פרחים, אך החשוב מכל- עוד חיזוק לכך שהצלחתם בכוח רצונכם.

כל העולם במה ולכם יש את ההזדמנות הנפלאה לבחור בהצלחה שלכם, בשותפים שלכם לדרך, בתהליך, במאמן או הבמאי שילוו אתכם.

ואפילו תוכלו לבחור אם לקבל, או לא את הביקורת, שתישמע ממבקריכם. תוכלו לבחור אם להקשיב, לסנן לבחור מה שמקדם ולהתעלם ממה שנועד רק לפגוע.
תוכלו ללמוד מה היה חסר, מה לשמר, תוכלו לבחור לקחת מה שיעזור לכם להפוך לשחקנים טובים יותר. אתם המובילים. אתם הכוכבים. עליכם האחריות ולכם התשואות. אתם קוצרים את הפירות.
כל העולם במה וכל האנשים שחקנים הם.
צאו, יש לכם את הכלים, כבשו את הבמות ואני אהיה כאן על מנת להריע לעודד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.