אימון אישי,  מהו אימון אישי

אימון אישי ועבודה בקלפים

אימון אישי ועבודה בקלפים
תיאוריה….

באימון אישי המתאמן מתאמן על שרירי מוח, כשם שבהליכה לחדר כושר, מתאמנים על שרירים שונים בגוף.
כאן המתאמן נפגש עם המאמן כדי לאמן את המוח.
ההתעמלות הראשונית הינה קשה, משום שהמוח נדרש לעבודה אחרת, להסתכל על דברים שהוא "לא יודע שהוא יודע", לדעת דברים שידעתי עליהם אך לא רציתי לדעת.

שימוש בקלפים בעבודה האימונית לעיתים עוקפת את ההגנות, ההתנגדויות, המחשבות ועוזרת לצאת מה"ריבוע".
תפקידם העיקרי של הקלפים באימון היא יצירת גשר בין ההרגשה, התפקוד התמונתי של האונה הימנית של המוח, לבין הביטוי, התפקוד המילולי של האונה השמאלית.
חשיבה מושגית אינה יכולה להקיף ולמצות את התמונות העולות מעולם הרגש.
השפה מעצבת את התמונות בלבוש מטפורי, כך המילים והתמונות מסייעים לתהליך יצירתי ומשחררים בעדינות את יכולת הביטוי בנושאים רגישים ועמוקים (מכון נורד).

ועכשיו למעשה…… עקרונות מנחים בעבודה עם קלפים:

בעל הקלף הוא בעל הידע- אין נכון ולא נכון. יש לזכור שזה סיפורו האישי הסובייקטיבי של המתאמן. המאמן מוביל בהתאם לקצב שהמתאמן נמצא בו. יש להיזהר לא לפרש את הקלף של המתאמן, דבר זה מקבע ומסיט אותו מנקודת מבטו ומעולמו. במיוחד כאשר אנו מקשיבים לסיפורו על ההקשבה להיות מלאה מבלי רעשי רקע אישיים. לאחר שהמתאמן סיים לשתף אפשר לשאול\להוסיף מה אני רואה בקלף שעשוי לסייע לו. השאלות בהנחיית קלפים קצרות, ממוקדות ופתוחות.

בכל שלב במהלך האימון אפשר לשלב את העבודה בקלפים.
רצוי לא להשתמש בכלי זה ברצף על מנת לא ליצור שחיקה וקיבעון. המצב האידיאלי הוא לגרום לאדם סגור ומופנם לדבר על רגשותיו, קשייו, מהוויו לא מתוך השכל הברור והמאורגן אלא מתוך עולם חדש.
כמו כן אדם יצירתי לדוגמה ישמח להראות וליצור את החזון שלו בדרך יצירתית זו.
בהתאם לכך רצוי להשתמש במגוון קלפים ולהתאימם לפי המטרה והשלב האימוני בו אנו נמצאים.

והמאמן…..העבודה בקלפים תורמת ליצירתיות ולפריצת דרך בעבודתו משום שככל שיהיה עשיר יותר ברפרטואר הכלים שלו, וברפרטואר השימושים באותו הכלי כך יהיה המאמן גמיש וקשוב יותר.

נעמי קלרמן
מאמנת אישית מנחת סדנאות בקלפי קס"ם ואינטליגנציה רגשית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.