מהו אימון אישי

האם אימון אישי עובד.

על מקומו של האימון האישי , על העלייה במודעות וההכרה שקיים מקצוע כזה, אין עוררין, אימון אישי זוכה לחשיפה נרחבת בכלי התקשורת  במאמר הבא נשיב על השאלה האם אימון אישי עובד?

אימון אישי וטלוויזיה

רוב החשיפה של המקצוע שנקרא אימון אישי מתבצעת בערוצי הטלויזיה , הן בתוכניות לכלכלת המשפחה המציעות אימון אישי כלכלי להוציא משפחה ממשבר פיננסי שנקלעה אליו או הצגת תוכניות אימון אישי לכל תחום בתוכניות האירוח השונות.

לרוב מציגים את הפער בין המצב המצוי למצב הרצוי ובונים תוכנית עבודה מסודרת, ובעריכת התוכנית מראים את הפעולות שנעשו לצמצום הפער , המשפחה לפני והמשפחה אחרי. עובד? בוודאי שעובד.

והנה סוד מקצועי קטן ומשמעותי- הסיבה שאימון אישי  עובד ומצליח לא תלויה רק בתוכנית הפעולה שנבנית על ידי המומחים , להיפך תוכנית עבודה מצויינת לא יכולה לעזור להצלחת האימון אם הפונה/המתאמן לא גייס בעצמו את המוטיבציה לבצע שינוי.

ההצלחה של אותו תהליך אימון אישי ליציאה ממשבר, שאתם רואים בתוכניות הטלויזיה טמונה ברצון של המשתתפים :

א. להודות שיש פער משמעותי בין האופן שבו חייהם מתנהלים לבין איך שהם רוצים לנהל אותם בפועל.

ב. להבין שמגיע להם שינוי, שהם ראויים לשינוי .

ג. להבין שהם יכולים ומסוגלים לבצע שינוי.- על כל המשתמע מכך ולגייס את כל מה שנחוץ להצלחת אותו תהליך של אימון אישי.

מצליחים ולא רק באימון אישי

יש אנשים שפשוט מצליחים. אנשים שמגיעים למטרות שהציבו לעצמם באימון אישי בקלות, שלא מבזבזים זמן ופשוט מגיעים לתוצאות מדהימות בזמן קצר.

האנשים האלה הם בדיוק אלו שירדו עשרות קילוגרמים, שיפסיקו לעשן, שיפתחו עסק שיהפוך להצלחה מסחררת מהר מהצפוי.

ולא, הם לא יותר מוכשרים מוצלחים או ראויים מאחרים שמגיעים לתוצאות טובות יותר באימון אישי .

האנשים האלו מאמינים בכל ליבם שהגיע זמנם ליצור שינוי. שמגיע להם שינוי ואז הם מוכנים לא רק להתחייב, ולומר:"הגיע זמני אני מוכן לשינוי"  אלא גם לפעול, לרתום את אנשי המקצוע הדרושים להם, להסכים לקבל ייעוץ, או אימון אישי, לגייס משאבים, בעיקר זמן פנוי ומעל לכל – להסכים להתבונן פנימה ולשאול –

מה אני באמת רוצה?

מה אני באמת צריך?

האם אני מנהל את חיי או שחיי מנהלים אותי?

האם אני באמת מוכן לפעול למען השינוי על מנת להפוך את חיי שלי לטובים יותר.

לסיכום.

אימון אישי הוא תהליך שעובד אבל לא לכל אחד. אימון אישי עובד למי שמחליט לפעול במלוא כוחו ובכל לבו על מנת להפוך את חייו למה שהבטיח לעצמו. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.