חוויות מסדנה לשיווק עצמי

 

סיכום סדנת שיווק בגומא בהנחיית הדר זוהר.

הרבה לפני שאנחנו מתפנים לעסוק באיך לשווק , נבדוק את השאלה מה מונע מאיתנו לשווק את עצמנו כמו שהיינו רוצים.

דבר ראשון שנתבקשנו לעשות הוא לעצום עיניים ולחשוב על המילה "שיווק". אלו תחושות,רגשות,תמונות, המילה מעלה בנו.

 מבין מגוון התחושות שעלו הועלו מספר נקודות המשותפות לרוב משתתפי הסדנא:

  1. פחד לייצר הבטחה שלא אעמוד מאחוריה.
  2. לספר עליי ועל הישגיי=התפארות= חוסר צניעות.
  3. מי שטוב במה שהוא עושה, פונים אליו. לשווק זה לומר עליי שאני לא טוב/ה מספיק.
  4. אני לא רוצה להידחף.
  5. שלא יגלו את הבלוף.
  6. אף אחד לא נהנה מזה, אבל צריך.

 

לאחר התעמקות ברגשות התחושות התמונות של משתתפי הסדנא, חלקו איתנו משתתפי הסדנא מהו שיווק בעיניהם מנקודת מבט אחרת.

הנקודה הראשונהשיווק , הוא יצירת הביקוש למוצר, מכירה היא התוצאה.

הנקודה השנייהשיווקיצירת יחסים עם מי שרוצה לקבל ממני את המתנה שיש לי לתת.

בשלב הבא התחלקנו לקבוצות וענינו על השאלה על מה אני מוכן לוותר על מנת לצמצם את הפער בין איך שהייתי רוצה לשווק ובין האופן בו אני משווק בפועל. ועל מה אני לא מוכן לוותר עדיין.

ולאחר מכן התפנינו לכתוב את החזון שלנו.

התובנה שעלתה משלב ה"מה", היא, שיש מקומות רבים המלמדים את האיך , אך כל עוד לא נכיר את הדבר האמיתי שמונע מאיתנו לשווק את עצמנו , כל עוד לא נכיר את ה"מה" כל ה"איך" הוא לא באמת אפקטיבי. כמשווקים עלינו לבדוק מה מטרפד עד כמה באמת אנחנו מרשים לעצמנו לחלום, מה אנחנו מזמנים לנו.

פותח את ידיך ומשביע כל חי רצון"

שלב ה"איך" – אסטרטגיה, ההבטחה והמסר השיווקי.

שאלות שעלינו לשאול את עצמנו:

*מה יש לי, מהן האיכויות שלי, הערך המוסף בהיבט המקצועי וההיבט הרגשי.

*מה העולם רוצה ממני,על אילו צרכים אני נותנ/ת מענה, למי אני נותנ/ת את מה שיש לי?

*מה מסקרן אותי? מה מניע אותי? מה ההבטחה שלי? המסר שלי?

את הגשר נבנה בהלימה לערכים ולחזון שלנו,איפה אנחנו מרגישים נוח ובטוח לשווק. שיווק נכון הוא שיווק מדוייק בו אנחנו סומכים על עצמנו , כשמאמינים ופועלים במדוייק, הדברים קורים.

שיווק יכול להיעשות במגוון רב של דרכים, החל מהמדיה המסורתיתעיתונות מקומית, רדיו, תוכניות אירוח, ועד הניו מדיהרשתות חברתיות פייסבוק וכן הלאה.

הכל תלוי במיומניות התקשורת שלנו.

כמו כן עבודה על קיט (תיק עבודות) יציאה לדרךכרטיסי ביקור,דף נחיתה, אתר,ניוזלטר לרשימת תפוצה למשפחה ,חברים,קולגות,משפחה שעובדת עם שאר המעגלים ומי שבדרךבין אם זה הספר שלכם או אימהות עם עגלות בגינה השכונתית.

One thought on “חוויות מסדנה לשיווק עצמי

  1. תודה על השיתוף
    והכי חשוב
    האם זכית ליישם?
    בהצלחה וחיבוק ענק
    ריקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *